A pekingi autószalon – Európa felkötheti az alsóját

Kína már nem másol, hanem olyat tud, amit senki más a világon. A teljes videót az oldal aljára érve találhatjuk.

Az Auto China elnevezésű 2024-es év pekingi autószalon által megrendezett nemzetközi autókiállítás kilenc napon keresztül mutatta be a lélegzetelállító autómodelleket a világ szinte minden pontjáról.

Auto China autókiállítás
2024.év Auto China elnevezésű nemzetközi autókiállítás

2023-ban:

  • Japán 4,42 millió autót exportált,
  • Kína pedig 4,91 milliót.

Az Auto China 2024-en 230 ezer négyzetméteren több mint száz új autómodellt mutattak Kínából, Nagy-Britanniából, Németországból, Franciaországból, az Egyesült Államokból, Dél-Koreából és Japánból.

A BMW elhozta a Neue Klasse koncepcióját, amit nagy valószínűséggel Debrecenben fognak gyártani. Tiszteletét tette a Volvo, amely csak ilyen szintű kiállításokon mutatja meg magát. Alább nem adja. Látható a kiállításon a Volkswagen, a Ford, a Mercedes és az Audi is természetesen.

Auto China - Autókiállítás
2024.év: Peking Auto China nemzetközi Autókiállítás

 Európai szemnek, fülnek szinte ismeretlenek, a kiállítás krémjét mégis ők adták:

Aito
Avatr
Buick (ez amerikai)
Icard
Neta
lynk&co
Smart (már ez is kíniai tulajdonban van)
Denza:  elhozta a Z9 Gt névre keresztelt szörnyet, ami 1000 lóerős és három villanymotor hajtja.
YangWang (ez a Byd egyik luxusmárkája)
Fangchengbao: Super9 roadsterrel állt elő
Dongfeng: elhozta a maga Cybertruck-ját.  

Fokozták az egészet az olyan típusok, mint a Yangwang U8 Offroad Master Edition, ami az eleve brutális U8-at fejeli meg. Utóbbi méteres vízben képes úszni, a 100 km/h-ra való gyorsulása 3,6 másodperc, amit 1200 lőerővel produkál, illetve mellesleg helyben meg tud fordulni. Az ember azt gondolná, ezt nem lehet überelni, nem tud vitázni vele a járműipar. Csakhogy a U8 Offroad Master Edition erre rácáfol.

Ennek saját drónrendszere van, ami maga cseréli az akkumulátort. Ez már gond nélkül legyűri a másfél méteres vizet is. Éjjellátó infra berendezéssel szerelték fel, ami 300 méterig észlel. Műholdas telefonja van és mínusz 49 és plusz 88 fok között minden körülmények között működik. „Mit lehet erre lépni? A semmiből jön egy ilyen autó. A Mercedes G osztály meg 588 lőerő” – jegyezte meg a Speedzone.hu

Aztán rögtön továbblépett a Yangwang U7-es típusához, ami 1300 lőerős, 2,9 másodperc alatt éri el a 100 kilométer per órás sebességet. De a legérdekesebb, hogy aktív rugózási rendszerrel bír, hogy a futómű tíz milliszekundumos spéttel leköveti az út elmozdulásait, miközben áramot termel magának. És akkor az U9-ről, a Ferrari-evő, 238 ezer dolláros, ezer lóerős versenyautóról nem is beszéltünk hosszan, ami már meg is rendelhető.

forrás: Speedzone.hu , vg.hu